Blog

Wij delen graag wat wij leren. Lees over meningen, aankondigingen, inzichten én adviezen van onze collega’s.

Uitgelicht

1607672752 laurelweghorst
Laurèl
26 Jul '21

Inspiratiesessie bij Vakantiepark Mölke

Maandag 19 juli hebben wij onze tweewekelijkse inspiratie meeting gehouden aan de Regge in Zuna. Onze gastheer Rutger van der Maat vertelde het verhaal over 'zijn' Vakantiepark Mölke en hoe zij gasten een slow living experience bieden. Het voordeel van volledig in de cloud werken is dat we na deze inspirerende sessie onze dagelijkse werkzaamheden konden voortzetten. Mét uitzicht op de Regge + afsluitende borrel.🎈

Lees verder..
1565947133 906b0331 bewerkt
Sandra
22 Jul '21

5 tips om de juiste beleving te creëren in het boekingsproces

Beleving creëer je niet alleen tijdens het verblijf van een gast. Dit gebeurt al in het begin van de customer journey, in het oriëntatieproces. Hoe neem je de bezoeker op de website mee in jouw verhaal en hoe trigger je hem/haar om verder te klikken en uiteindelijk te boeken? Graag deel ik 5 tips over hoe je beleving in het boekingsproces kunt creëren.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
20 Jul '21

Het gemak van de koppeling tussen Booking Experts en Wifi-ticket

Over het gemak en de mogelijkheden van Wifi-ticket in combinatie met de koppeling met Booking Experts willen we graag wat meer vertellen. Hiervoor hebben wij Marije Middel enkele vragen gesteld. In deze blog vertelt Marije over hoe de koppeling tot stand is gekomen en welke voordelen het de receptie van Kampeerdorp de Zandstuve heeft gebracht. 

Lees verder..

1565947424 906b9948 bewerkt
Wietze
08 Jul '21

Het moderne prijsbeleid

Hoe ga je om met je prijsbeleid anno 2021? Heb je de prijzen voor het nieuwe seizoen al gecommuniceerd en kunnen gasten al daadwerkelijk boeken? Of hik je er tegenaan om de prijzen voor het nieuwe jaar live te zetten omdat het veel werk kost?

Lees verder..

1565947333 906b9873 bewerkt
Robin
07 Jul '21

De reiziger van 2021

Wat wil de reiziger van 2021, in een jaar waarin COVID-19 nog altijd onderdeel is van ons leven?

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
21 Jun '21

De Payment Service Provider voor online betalingen

Als vakantiepark wil je dat men zoveel mogelijk direct online aan jou betaalt. Voor de gast moet dit veilig zijn en jij wil dat de betaling automatisch verwerkt wordt. Om dit te bereiken, kun je samenwerken met een betaalprovider die de betalingen doorstuurt naar jouw reserveringssysteem.

Lees verder..

1607673103 lieke muller
Lieke
17 Jun '21

Marketing stage bij Booking Boosters

Regelmatig zijn we bij Booking Boosters op zoek naar stagiaires voor een uitdagende en afwisselende online marketing stage. Afgelopen tijd mocht ik Kaylee begeleiden tijdens haar stage bij ons. In deze blog lees je meer over wie Kaylee is en waar ze zich mee bezig heeft gehouden tijdens haar stage.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
24 Mei '21

Koppeling met EasySecure

Het oorspronkelijke idee achter Booking Experts was (en is natuurlijk nog steeds) om bezoekers online te laten boeken, waardoor ze minder telefonisch of via kanalen boeken. Inmiddels is het uitgegroeid naar een boekingsplatform waarmee het zelfs mogelijk is om gezichtsherkenning voor de poorten van het zwembad aan te sturen.

Lees verder..

1607673103 lieke muller
Lieke
07 Apr '21

1 jaar Corona - Waar staan we nu?

Halverwege maart 2020 kondigde premier Mark Rutte de zogenaamde ‘intelligente lockdown’ aan. Er werd onder andere een verbod op bijeenkomsten met meer dan 100 mensen, een samenscholingsverbod en een boete op het niet naleven van de 1,5 meter in het leven geroepen. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en beïnvloedt het coronavirus nog steeds ons dagelijkse leven. Ook de recreatiesector werd én wordt hierdoor geraakt. Waar we zagen dat aan het begin van de lockdown de boekingen fors terug liepen, is dat gelukkig nu weer aangetrokken. Een vakantie in eigen land is, dankzij corona, een nieuw leven ingeblazen. Wel ziet zo’n vakantie er nu anders uit. Wat hebben we geleerd van het afgelopen jaar?

Lees verder..

1565947133 906b0331 bewerkt
Sandra
22 Feb '21

De 5 belangrijkste voordelen van de Taken app

Heb je een vakantiepark, maar stuur je de schoonmaak en de technische dienst nog niet digitaal aan? Werk je met een uitgeprinte lijst en komen alle teams op een vast moment van de dag samen? Wil een gast eerder inchecken, maar moet je de schoonmaak eerst nog bellen om te vragen of de accommodatie al gereed is? Dit alles is verleden tijd! In deze blog deel ik 5 voordelen van het gebruik van de Taken app.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
06 Jan '21

Tips om slim en efficiënt te werken met Booking Experts

In dit artikel geef ik 3 tips om slim en efficiënt te werken met Booking Experts. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
08 Dec '20

Bekende 5-sterren vakantieparken kiezen juist nú voor automatisering

Automatisering is juist nú, na een turbulent jaar, belangrijker dan ooit gebleken. Denk aan medewerkers die op verschillende locaties in de cloud kunnen werken en een receptieloze incheckprocedure. Steeds meer recreatieondernemers zien het belang van automatisering en kiezen voor ons alles-in-1 reserveringssysteem. Zo ook 5-sterren campings Beerze Bulten en Leukermeer.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
30 Nov '20

Twijfelen, overstappen, en dan?!

In dit artikel vertel ik meer over het maken van de overstap naar een nieuw reserveringssysteem en welke gedachten daarmee gepaard gaan.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
04 Nov '20

Welk traject doorloopt een vraagstuk

Wij vragen onze gebruikers om vragen, suggesties of ideeën zoveel mogelijk via de mail of chat te stellen en zo min mogelijk via de telefoon. Dat is niet omdat wij onze gebruikers niet willen spreken of omdat wij geen tijd hebben voor een telefoongesprek. Integendeel! Wij vinden het contact juist heel erg belangrijk, maar we hebben specifieke redenen voor dit verzoek en dat licht ik in deze blog graag verder toe. Welke weg doorloopt een vraagstuk binnen Booking Experts?

Lees verder..

1565946917 906b0241 bewerkt
Denise
17 Sep '20

Affiliatedag 2020: Parkenreis over de Veluwe

Dinsdag 15 september organiseerden wij vanuit Booking Experts en Booking Boosters een affiliatedag waarbij verschillende affiliatepublishers werden meegenomen langs drie vakantieparken op de Veluwe. We waren te gast bij Park Berkenrhode, Vakantiepark Ackersate en Recreatiepark de Boshoek. Lees meer over deze geslaagde dag en de gastvrije vakantieparken.

Lees verder..

1565947333 906b9873 bewerkt
Robin
25 Aug '20

Transparantie is key voor eigenaren

Afrekeningen met eigenaren zijn voor sommigen een dilemma dat maandelijks terugkeert. Zonde, want waarom is het een dilemma? Uit ervaring kan ik zeggen dat vakantieparken en verhuurorganisaties dit veelal zelf in de hand werken door afwijkende afspraken aan te gaan met eigenaren. Mijn advies? Stop hiermee en zorg ervoor dat het voor jou én je eigenaren overzichtelijk wordt. Transparantie is key! Leestijd: ⏱ 10 minuten

Lees verder..

1565947133 906b0331 bewerkt
Sandra
21 Jul '20

Weet wat gasten over jou zeggen met een eigen beoordelingsformulier

Gasten zijn over het algemeen digitaal oprecht. Als vakantiepark wil je dat gasten hun verblijf beoordelen. Hierbij wil jij weten hoe zij onderdelen als ontvangst, accommodatie, voorzieningen en hygiëne ervaren hebben, zodat je daarop gericht kunt bijsturen. Een negatieve beoordeling op een onderdeel is niet leuk, maar je kunt dit als opbouwend zien. Het is aan jou om deze feedback op te pakken als leidraad voor verbeteringen. Wil je graag dat zoveel mogelijk gasten een beoordeling achterlaten? Wij leggen je uit hoe je een eigen beoordelingsformulier maakt gericht op jouw vakantiepark.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
14 Jul '20

De geautomatiseerde reis van boeken tot beoordelen

Hoe ver kun je gaan met het automatiseren van jouw vakantiepark? Denk aan het automatisch inchecken van gasten, automatische toegang tot een openbaar gebouw of accommodatie, en automatisch een voorverwarmde accommodatie voor de gast. In deze blog vertel ik je hoe je jouw vakantiepark automatiseert.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
07 Jul '20

Automatische e-mails versturen? Wij delen 3 tips!

De recepties zijn erg druk, want er wordt deze zomer flink gepiekt zonder inwerkperiode in het voorseizoen. Je kunt deze druk deels ontlasten met automatische e-mails, omdat je gasten voor aankomst actief antwoord geeft op hun vragen. Een auto e-mail is het gepersonaliseerd versturen van informatie naar jouw gasten. Je bepaalt zelf hoe breed je de e-mails wil inzetten aan de hand van filters die je instelt. Wij geven 3 tips voor goede en leuke auto e-mails.

Lees verder..

1565947133 906b0331 bewerkt
Sandra
22 Jun '20

Booking Experts is te zien in 'De Barometer' op RTL Z

Afgelopen zondag 21 juni 2020 waren wij te zien in het televisieprogramma De Barometer op RTL Z. In 'De Barometer' worden succesverhalen uit de ondernemerswereld uitgelicht. In de aflevering van De Barometer deelt Maureen alle ins en outs van Booking Experts en zijn we op bezoek bij Hof van Salland.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
08 Jun '20

Booking Experts heeft een rechtstreekse koppeling met HomeAway / VRBO

Wij mogen ons officieel integrated partner noemen van HomeAway / VRBO. Na een intensieve ontwikkel- en testperiode kunnen we met trots zeggen dat we een complete koppeling hebben. Dankzij deze koppeling wordt de hele inrichting vanuit Booking Experts opgehaald door HomeAway.

Lees verder..

1565947424 906b9948 bewerkt
Wietze
29 Apr '20

Het intelligente (lockdown) vakantiepark

Hoe ziet het vakantiepark in de 1,5 meter maatschappij eruit? Nu we naar verwachting massaal in eigen land op vakantie gaan, brengt dat kansen en uitdagingen met zich mee. In de meeste regio’s zijn de maatregelen iets versoepeld en mogen campings en vakantieparken open voor bezoekers die gebruik maken van eigen sanitair. De veiligheid van je gasten en je personeel staat uiteraard voorop, maar daarnaast moeten we nadenken over het vakantiepark in deze nieuwe werkelijkheid. We omschrijven hieronder zeven kansen voor het intelligentie vakantiepark.

Lees verder..

1565946953 906b0256 bewerkt
Nikki
22 Apr '20

De 1,5 meter samenleving voor recreatiebedrijven: hoe speel je hier met online marketing op in?

Ook na de persconferentie van 21 april geldt: het coronavirus is en blijft het onderwerp van gesprek. Iedereen merkt de gevolgen, ook jij als recreatiebedrijf. Eén ding is zeker: de 1,5 meter samenleving blijft aan de orde. Hoewel we het aantal boekingen én zoekvolume dagelijks zien toenemen, zijn we nog niet terug op het oude niveau. Echter verwachten we een grote toename van vakanties in eigen land en dicht bij huis. Het is dan ook belangrijk om jouw recreatiebedrijf én je online marketing aan te passen op de 1,5 meter maatschappij. Focus op dingen die wél kunnen in deze nieuwe samenleving en laat gasten met een gerust hart een vakantie boeken en ervaren.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
26 Mar '20

Hoe wij omgaan met de gevolgen van corona in de recreatiebranche

Corona treft de recreatiebranche hard en we begrijpen de zorgen van recreatieondernemers. Sommigen van jullie krijgen nog enkele last-minute reserveringen binnen, met name de ruim opgezette vakantieparken gelegen in de natuur. Dit weegt uiteraard niet op tegen de negatieve gevolgen die het coronavirus met zich meebrengt. Staat de telefoon roodgloeiend? Een e-mailbox vol annuleringen? Boze jaargasten op de receptie? Wij doen ons uiterste best om hier samen doorheen te komen.

Lees verder..

1565946823 906b0030 bewerkt
Lars
20 Mar '20

De impact van het coronavirus op de recreatiebranche: hoe ga je daar (online) mee om?

Het coronavirus is momenteel het gesprek van de dag en houdt ook de recreatiewereld in z’n greep. We krijgen veel vragen over de inzet van marketing, het huidige boekingsgedrag, annuleringen en advertentiebudgetten. In dit blog brengen we je op de hoogte van het boekingsgedrag en hoe je hier, juist nu, op in kunt spelen met online marketing.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
12 Feb '20

5 tips voor optimaal gebruik van support

Zoals je misschien al hebt gemerkt: onlangs zijn wij overgestapt naar een nieuw systeem voor het geven van support. In deze blog geef ik 5 tips om optimaal gebruik te maken van onze support.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
29 Jan '20

Booking Experts introduceert lessen op ROC van Twente

De afgelopen weken introduceerden wij met succes ons alles-in-1 reserveringssysteem bij eerstejaarsstudenten van de MBO opleiding Travel, Leisure & Hospitality. Ons doel? Studenten een modern systeem aanbieden om hun basiskennis te vergroten en om beter aan te sluiten op systemen in de praktijk.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
20 Jan '20

Hoe speel je in op het dynamisch verblijf van de hedendaagse recreant?

Het is voor de hedendaagse recreant steeds belangrijker om een dynamisch verblijf te kunnen reserveren en daarmee niet gebonden te zijn aan vaste aankomst- en vertrekdagen. Uit onderzoek blijkt dat het loont om af te wijken van de traditionele weken, midweken en weekendperiodes. Hoe kom jij als vakantiepark tegemoet aan de steeds flexibelere wens van de gast?

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
04 Okt '19

Website iteratie

Sinds kort werken wij binnen Booking Experts in blokken van 4 weken aan een bepaald onderdeel van de applicatie. Zo is onlangs de iteratie 'Websites' afgesloten. In deze blog lees je over 7 van mijn favoriete aanpassingen van deze iteratie.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
24 Sep '19

Wat je als recreatieondernemer kunt leren van het faillissement van Thomas Cook

In navolging van OAD, is touroperator Thomas Cook failliet verklaard. Niet alleen reizigers zijn gedupeerd. Ook voor samenwerkende vakantieparken en hotels breken onzekere tijden aan. Krijg je wel je geld terug bij een faillissement van een touroperator?

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
17 Jul '19

Update: verbeteringen in onze support artikelen

Onlangs heeft onze stagiaire Maaike een afstudeeronderzoek gedaan naar het gebruik van onze support artikelen.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
12 Jun '19

Hoe onze nieuwe werkwijze zorgt voor meer efficiëntie

Misschien is het je de laatste tijd wel opgevallen: er zijn veel updates geweest in Booking Experts. Deze updates zijn mogelijk gemaakt door onze nieuwe efficiënte werkwijze.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
08 Mar '19

Duurzame inzetbaarheid bij Booking Experts

'Vooruitgang gebeurt niet door te zitten en te luisteren, maar door te ervaren en te doen’ - Dat las ik in een interessant artikel over duurzame inzetbaarheid van werknemers. In deze blog vertelt Maureen over de manieren waarop Booking Experts ervoor zorgt dat medewerkers met plezier naar hun werk gaan.

Lees verder..

1565947424 906b9948 bewerkt
Wietze
22 Feb '19

De 5 trends in de verblijfsrecreatie die je absoluut niet mag missen

Met welke trends en ontwikkelingen moet de verblijfsrecreatie rekening houden de komende jaren? En hoe kun je inspelen op deze belangrijke trends? Ik neem je graag mee in de vijf belangrijkste trends die ik de afgelopen maand ben tegengekomen. 

Lees verder..

1565947500 910a4432 bewerkt bewerkt
Jelle
20 Feb '19

Hoe je meer conversies behaalt door te focussen op de gebruiksvriendelijkheid van je website

Jelle Groot Zwaaftink heeft het afgelopen half jaar stage gelopen bij Booking Boosters. In deze weken heeft hij onderzoek gedaan naar het verbeteren van de online gebruiksvriendelijkheid van de websites van klanten van Booking Experts en hoe dit kan leiden tot hogere conversies. In deze blog vertelt hij over de resultaten van zijn onderzoek!

Lees verder..

1565947424 906b9948 bewerkt
Wietze
24 Jan '19

Recap: dit was hét Kennis Event 2019

Afgelopen dinsdag was het zo ver; het Kennis Event 2019. De hevige sneeuwval versperde de wegen richting Enschede, maar toch vonden meer dan 125 ondernemers de weg naar het Van der Valk Hotel waar het exclusieve evenement plaatsvond. Daar, op steenworp afstand van het kantoor waar Booking Experts bijna tien jaar geleden ontstond, werd enthousiast bewustzijn gecreëerd en gedeeld: het is tijd om als recreatieondernemer de stap ná digitalisering te zetten.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
24 Dec '18

Een kleine terugblik op het afgelopen jaar

Bedankt voor een geweldig jaar! Want wat was 2018 gaaf. Dit jaar mochten we weer enorm veel vakantieparken helpen met het maken van de stap naar automatisering en digitalisering. Iets waar wij altijd enorm veel energie van krijgen! Ook tourden wij door het hele land en waren we te zien in een aantal tv programma's. Tijd voor een kleine terugblik op de highlights van het afgelopen jaar.

Lees verder..

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
06 Dec '18

Booking Experts a.s. zondag 9 december te zien op RTLZ

Aanstaande zondag 9 december om 17:00 uur is Booking Experts te zien in het tv programma 'Doe Maar Duurzaam' op RTLZ. Vorige week werden de opnames gemaakt tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg. Maureen vertelt in deze aflevering over hoe Booking Experts recreatiebedrijven verder brengt.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
14 Nov '18

Ardoer Camping De Noetselerberg naar een alles-in-1 oplossing

Camping de Noetselerberg in Nijverdal is een 5-sterren ANWB Topcamping, waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat. Een echt familiebedrijf dat wordt gerund door de familie Hoekjen. Geert en Martine zijn samen het gezicht van de camping. De broer van Geert, Bert-Jan, is chefkok van Bistro de Oale Sté. Deze prijswinnende bistro is tevens voor gasten buiten de camping een geliefde plaats om te eten.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
14 Sep '18

Ontwikkeling Booking Experts

Blijven ontwikkelen is onze prioriteit nummer 1. Wij hebben een eigen team van programmeur-experts verzameld die verantwoordelijk zijn voor deze continue ontwikkeling. Door hun kunnen wij onze gebruikers blijven verrassen met dagelijkse updates/verbeteringen van ons alles-in-één-reserveringssysteem.

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
20 Jul '18

Een nieuw alles-in-één reserveringssysteem

Herken je dit? Jij wilt vooruit maar je reserveringssysteem beperkt je hierin. Het systeem is verouderd, je krijgt geen begeleiding, geen support bij vragen, je krijgt te weinig reserveringen binnen via je eigen website en je bent alleen maar druk met administratieve dingen terwijl het enige wat je wilt is bezig zijn met het gelukkig maken van je gasten. Één ding is zeker, je moet op zoek naar een nieuw reserveringssysteem! Maar hoe weet je welk reserveringssysteem geschikt is? Wat maakt een reserveringssysteem een goed reserveringssysteem? 3 minuten

Lees verder..

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
05 Jul '18

Eerste editie van de 'Dag van de receptionist(e)'

Dat het verbinden van mensen energie geeft, hebben wij aan den lijve ondervonden tijdens de eerste ‘Dag van de Receptioniste’. Deze dag stond geheel in het teken van onze gebruikers en vond afgelopen 19 juni plaats. Receptionistes maar ook parkeigenaren, marketeers en parkmanagers van vakantieparken die met ons samenwerken hebben wij uitgenodigd bij Restaurant Proef op Recreatiepark de Boshoek.

Lees verder..

Mis niets van Booking Experts en schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.