Blog

Wij delen graag wat wij leren. Lees over meningen, aankondigingen, inzichten én adviezen van onze collega’s.

Uitgelicht

Nikki
10 Jun '22

Duurzaamheid in de recreatiebranche

Duurzaamheid is en blijft een relevant thema in 2022, ook in de recreatiebranche. In de recreatiebranche zijn er diverse manieren om met je vakantiepark, camping, concern of hotel in te zetten op duurzaamheid. Hierin speelt natuurlijk ook zichtbaarheid een rol. De ecologisch bewuste gast moet jouw duurzame initiatieven natuurlijk wel kunnen vinden. We delen graag enkele tips met je!

Lees verder..
Nikki
03 Jun '22

TikTok is hot: wat kun je anno 2022 verwachten van TikTok Advertising?

TikTok is het snelst groeiende social media platform van dit moment en ook het aantal gebruikers van 20 jaar en ouder stijgt met de dag. Dat biedt kansen om te adverteren! Booking Boosters draaide recentelijk een pilot op het gebied van TikTok Advertising. De resultaten? Een gigantisch bereik, engagement en awareness, en dat tegen lage kosten. Vooral interessant in de belangrijke oriëntatiefase van jouw potentiële gast!

Lees verder..

Ernest
23 Mei '22

Beoordelingen: Nieuwe wet- en regelgeving

Vanaf 28 mei 2022 gaan er nieuwe regels gelden voor online reviews. De nieuwe regelgeving is vooral een specificering en verduidelijking van de huidige regels rondom online reviews. Je hebt vanaf dan een informatieplicht hoe je omgaat met reviews, je dient dus jouw websitebezoekers te informeren over jouw reviewbeleid. In deze blog geven we je enkele tips hoe hiermee om kunt gaan.

Lees verder..

Wouter
21 Apr '22

4 voorbeelden hoe je met auto e-mails je omzet, gastbeleving en efficiëntie verhoogt

Auto e-mails zet je onder andere in om op een creatieve manier in contact te komen met je gasten, je omzet (op een efficiënte manier) te verhogen en om men te voorzien van de juiste informatie voorafgaand aan hun verblijf. In deze blog leggen we je uit hoe je meer uit je organisatie kunt halen door goed gebruik te maken van auto e-mails. Als extraatje geven we je 4 voorbeelden die je direct kunt inzetten, dus lees snel verder!

Lees verder..

Maureen
07 Apr '22

I.C.Y. en Booking Experts: Energiemanagement in de recreatie

De huidige energieproblematiek vraagt ook in de recreatiebranche om slimme oplossingen. Onze partner I.C.Y. biedt vele mogelijkheden voor energiebeheer op campings en vakantieparken. Zo heb jij (meer) inzicht in je energieverbruik, piekbelasting en veiligheid. Maar het biedt ook mogelijkheden om gastgedrag te sturen en energiekosten los te koppelen van de verblijfskosten. Booking Experts koppelt rechtstreeks met I.C.Y., hierdoor heb je veel functionaliteiten in één systeem.

Lees verder..

Wouter
24 Mar '22

Stijgende energiekosten⚡ Zo kun je er mee omgaan!⤵️

De energiekosten zijn in de afgelopen tijd flink gestegen. Ook bedrijven in de recreatieve sector komen hiermee in aanraking. We geven je een aantal opties om de stijgende energiekosten (deels) te kunnen ondervangen.📈

Lees verder..

Manon
04 Mar '22

Hoe zet je influencer marketing succesvol in binnen de verblijfsrecreatie?

Anno 2022 kun je er niet meer omheen: de aanwezigheid en flinke opmars van influencers. Benieuwd hoe je dit succesvol kunt inzetten? We vertellen het in deze blog!

Lees verder..

Nori
23 Feb '22

Hof van Salland en Booking Experts: Al 5 jaar onderweg

Hof van Salland werkt al 5 jaar met Booking Experts en 4 jaar met Booking Boosters. Ter ere van het 10-jarig bestaan ging Nori langs bij Hof van Salland om met Patricia Smeets, eigenaresse, in gesprek te gaan over hun ontstaan, de ontwikkelingen van de laatste jaren, maar ook om alvast een blik op de toekomst te werpen.

Lees verder..

Nori
09 Feb '22

Samenwerking van 5 jaar tussen De Boshoek en Booking Experts

Ter ere van ons 10 jarig jubileum hebben we een aantal van onze trouwe gebruikers gevraagd om eens samen te kijken naar hun ontwikkelingen van de afgelopen jaren en hoe wij met Booking Experts daarbij ondersteund hebben. Recreatiepark de Boshoek werkt sinds 2017 met ons alles-in-1 reserveringssysteem en maakt sinds 2018 tevens gebruik van de diensten van Booking Boosters. Nori ging met operationeel directeur Chantal van Swieten in gesprek!

Lees verder..

Maureen
01 Feb '22

Onze reis: 10 jaar Booking Experts

Op 1 februari 2022 bestaat Booking Experts officieel 10 jaar! Dit is een mijlpaal die we graag direct met jullie hadden willen vieren, maar dat houden jullie tegoed. De basis van Booking Experts is echter al ruim voor 2012 gelegd. In deze blog nemen wij jullie graag mee naar het prille begin van Booking Experts, de hoogtepunten van de afgelopen jaren en kijken we ook vooruit, naar de komende 10 jaar en meer die nog zullen volgen.

Lees verder..

Lisa
12 Jan '22

De kracht van social media marketing: 5 voorbeelden van top campagnes

Een doordachte strategie, de juiste doelgroepen, een passende tone-of-voice en een flinke dosis creativiteit: dat zijn de bouwstenen van een succesvolle social media campagne. We hebben 5 voorbeelden van top campagnes, met achterliggende gedachten, voor je op een rijtje gezet.

Lees verder..

Maureen
30 Dec '21

Wij blikken terug op 2021

2021 was een jaar waarin ons aanpassingsvermogen en dat van de recreatiesector wederom op de proef werd gesteld door de wisselende Corona maatregelen. Maar het zette ook de trend van binnenlands toerisme voort en het belang van automatiseren, werken in de cloud en online marketing werd alsmaar groter. 2021 was voor ons dan ook een jaar waarin wij onze stabiele groei wederom mochten voorzetten. We delen graag enkele leuke feiten en cijfers met jullie!

Lees verder..

Leon
28 Dec '21

Boost de eigen website boekingen met Google Hotel Ads

In de recreatiebranche is het mogelijk om te adverteren via Google Hotel Ads. Hoewel de naam anders doet vermoeden is Google Hotel Ads naast hotels ook beschikbaar voor vakantieparken en campings. De afgelopen 3 jaren wordt er steeds meer gebruik gemaakt van deze vorm van adverteren en we zien dan ook bij alle recreatiebedrijven een groei in boekingen via Google Hotel Ads. Een gemiste kans als je als vakantiepark of camping hier nog geen gebruik van maakt!

Lees verder..

Ruud
21 Dec '21

5 feiten over onze App Store

Tijdens de Recreatie Vakbeurs hebben wij met Samenwerken in de Recreatie laten zien hoe onze App Store van toegevoegde waarde kan zijn voor jouw vakantiepark. Maar we begrijpen dat je vragen hebt. Vragen zoals: wat is de Booking Experts App Store? Hoe is deze ontstaan? Hoe draagt het bij aan de groei van vakantieparken? In deze blog geven we antwoord op al je vragen. Na het lezen heeft de App Store voor jou geen geheimen meer.

Lees verder..

Mustafa
13 Dec '21

Alles over de update van het nieuwe reserveringsscherm

In de nacht van 15 op 16 december zullen wij een nieuwe update van Booking Experts brengen waarbij het reserveringsscherm een volledige make-over krijgt. Dit nieuwe design is weer een stap dichter bij het aanbieden van groepsboekingen binnen Booking Experts. In deze update heeft veel tijd gezeten en hier is goed over nagedacht en de versie die wij jullie zullen aanbieden biedt vele verbeteringen ten opzichte van het huidige reserveringsscherm. We leggen je graag uit hoe deze update tot stand is gekomen.

Lees verder..

Maureen
03 Dec '21

Booking Experts Academy: De praktijkervaring van student Britt

In onze vorige blog gingen we in gesprek met studente Britt. Zij zit in het tweede jaar van de opleiding Leisure Hospitality aan het Landstede MBO. Hier volgde ze de Booking Experts Academy. Een waardevol onderdeel van het lesprogramma en een goede voorbereiding op haar stage noemde ze dit. In deze blog gaat Maureen opnieuw in gesprek met Britt om meer te weten te komen over haar praktijkervaring met Booking Experts op haar stage adres. En ook haar stagebedrijf Beerze Bulten komt aan het woord, zij delen wat zij van de Booking Experts Academy vinden.

Lees verder..

Maureen
02 Dec '21

Booking Experts Academy: De Academy door de ogen van student Britt

De Booking Experts Academy wordt ondertussen al gebruikt op diverse scholen. Waaronder op het Landstede MBO. Via een docent van het Landstede kwamen we in contact met Britt, een gemotiveerde studente van de opleiding Leisure Hospitality. Britt heeft via haar opleiding de Booking Experts Academy gevolgd. In deze blog vertellen we je graag meer over haar ervaring met de Booking Experts Academy en welke voordelen dit haar gegeven heeft.

Lees verder..

Casper
25 Nov '21

Eenvoudig recreatiewoningen verkopen via de verkoopmodule

De verkoop van recreatief vastgoed is de laatste jaren flink gestegen. De grote vraag naar vakantiewoningen onder particuliere beleggers zorgt ervoor dat vakantieparken en ontwikkelaars druk bezig zijn met de (door)ontwikkeling van (nieuwe) vakantieparken. Dit zien wij ook terug bij onze gebruikers. Nieuwe parken, uitbreidingen en snelle verkopen van de woningen zijn aan de orde van de dag. Maar hoe kan je efficiënt het aanbod, de aanvragen en de verkopen beheren? We vertellen je graag meer over de effectieve verkoopmodule met een geïntegreerd CRM van Booking Experts.

Lees verder..

Maureen
11 Nov '21

Samenwerken in de Recreatie

Samenwerken in de Recreatie is een samenwerkingsverband tussen Booking Experts en haar partners dat we presenteren op de Recreatie Vakbeurs 2021 in Hardenberg. Deze editie van de beurs staat voor ons als Booking Experts volledig in het teken van samenwerken. En dit doen we voor jou: de recreatieondernemer! We willen het gemak en de eenvoud laten zien van een koppeling binnen Booking Experts.

Lees verder..

Maureen
05 Okt '21

Binnen no-time een expert met de Booking Experts Academy

In het afgelopen jaar zagen we onze Booking Experts Academy groeien. Niet alleen ontwikkelden we meerdere Academies voor onze gebruikers, maar ook besloten we onze kennis te delen met studenten van het MBO. We ontwikkelden een Academy voor het MBO waarbij studenten de facetten rondom het frontoffice werk uitgelegd krijgen, ondersteund door onze software. Onlangs hebben we onze Academy, in samenwerking met de Uitgeversgroep, herschreven in een lesboek.

Lees verder..

Lisa
20 Sep '21

Affiliatedag 2021: Parkenreis langs de Nederlandse kust van Zuid-Holland en Zeeland

Ook in 2021 organiseerden wij een affiliatedag en namen wij vanuit Booking Experts en Booking Boosters verschillende affiliatepublishers mee op parkenreis 🏘️.

Lees verder..

Lars
03 Sep '21

Marketing campagnes sturen op data en zoekgedrag

Het online zoek- en boekgedrag in de recreatieve sector kent stormachtige ontwikkelingen. Dit proces werd al eerder ingezet, maar is in een stroomversnelling geraakt sinds COVID-19 begin 2020 optrad, begeleid door persconferenties als belangrijke momenten. De afgelopen jaren is des te meer duidelijk geworden dat het sturen op data en statistieken, ten opzichte van ‘onderbuikgevoel’ en aannames, belangrijker is dan ooit tevoren. Hoe zetten wij als online partner van tal van recreatieve organisaties data in om het resultaat te maximaliseren? We delen enkele belangrijke pilaren van onze ‘way of working’.

Lees verder..

Daphne
28 Jul '21

De voordelen van het werken met ParkCMS

Sinds 2017 werk ik dag in dag uit met het CMS systeem van Booking Experts. Maar wat zijn nu de voordelen van het systeem? Ik neem je graag hierin mee zodat jij straks óók fan van het ParkCMS wordt.

Lees verder..

Laurèl
26 Jul '21

Inspiratiesessie bij Vakantiepark Mölke

Maandag 19 juli hebben wij onze tweewekelijkse inspiratie meeting gehouden aan de Regge in Zuna. Onze gastheer Rutger van der Maat vertelde het verhaal over 'zijn' Vakantiepark Mölke en hoe zij gasten een slow living experience bieden. Het voordeel van volledig in de cloud werken is dat we na deze inspirerende sessie onze dagelijkse werkzaamheden konden voortzetten. Mét uitzicht op de Regge + afsluitende borrel.🎈

Lees verder..

Sandra
22 Jul '21

5 tips om de juiste beleving te creëren in het boekingsproces

Beleving creëer je niet alleen tijdens het verblijf van een gast. Dit gebeurt al in het begin van de customer journey, in het oriëntatieproces. Hoe neem je de bezoeker op de website mee in jouw verhaal en hoe trigger je hem/haar om verder te klikken en uiteindelijk te boeken? Graag deel ik 5 tips over hoe je beleving in het boekingsproces kunt creëren.

Lees verder..

Maureen
20 Jul '21

Het gemak van de koppeling tussen Booking Experts en Wifi-ticket

Over het gemak en de mogelijkheden van Wifi-ticket in combinatie met de koppeling met Booking Experts willen we graag wat meer vertellen. Hiervoor hebben wij Marije Middel enkele vragen gesteld. In deze blog vertelt Marije over hoe de koppeling tot stand is gekomen en welke voordelen het de receptie van Kampeerdorp de Zandstuve heeft gebracht. 

Lees verder..

Wietze
08 Jul '21

Het moderne prijsbeleid

Hoe ga je om met je prijsbeleid anno 2021? Heb je de prijzen voor het nieuwe seizoen al gecommuniceerd en kunnen gasten al daadwerkelijk boeken? Of hik je er tegenaan om de prijzen voor het nieuwe jaar live te zetten omdat het veel werk kost?

Lees verder..

Robin
07 Jul '21

De reiziger van 2021

Wat wil de reiziger van 2021, in een jaar waarin COVID-19 nog altijd onderdeel is van ons leven?

Lees verder..

Nikki
21 Jun '21

De Payment Service Provider voor online betalingen

Als vakantiepark wil je dat men zoveel mogelijk direct online aan jou betaalt. Voor de gast moet dit veilig zijn en jij wil dat de betaling automatisch verwerkt wordt. Om dit te bereiken, kun je samenwerken met een betaalprovider die de betalingen doorstuurt naar jouw reserveringssysteem.

Lees verder..

Lieke
17 Jun '21

Marketing stage bij Booking Boosters

Regelmatig zijn we bij Booking Boosters op zoek naar stagiaires voor een uitdagende en afwisselende online marketing stage. Afgelopen tijd mocht ik Kaylee begeleiden tijdens haar stage bij ons. In deze blog lees je meer over wie Kaylee is en waar ze zich mee bezig heeft gehouden tijdens haar stage.

Lees verder..

Maureen
24 Mei '21

Koppeling met EasySecure

Het oorspronkelijke idee achter Booking Experts was (en is natuurlijk nog steeds) om bezoekers online te laten boeken, waardoor ze minder telefonisch of via kanalen boeken. Inmiddels is het uitgegroeid naar een boekingsplatform waarmee het zelfs mogelijk is om gezichtsherkenning voor de poorten van het zwembad aan te sturen.

Lees verder..

Lieke
07 Apr '21

1 jaar Corona - Waar staan we nu?

Halverwege maart 2020 kondigde premier Mark Rutte de zogenaamde ‘intelligente lockdown’ aan. Er werd onder andere een verbod op bijeenkomsten met meer dan 100 mensen, een samenscholingsverbod en een boete op het niet naleven van de 1,5 meter in het leven geroepen. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en beïnvloedt het coronavirus nog steeds ons dagelijkse leven. Ook de recreatiesector werd én wordt hierdoor geraakt. Waar we zagen dat aan het begin van de lockdown de boekingen fors terug liepen, is dat gelukkig nu weer aangetrokken. Een vakantie in eigen land is, dankzij corona, een nieuw leven ingeblazen. Wel ziet zo’n vakantie er nu anders uit. Wat hebben we geleerd van het afgelopen jaar?

Lees verder..

Sandra
22 Feb '21

De 5 belangrijkste voordelen van de Taken app

Heb je een vakantiepark, maar stuur je de schoonmaak en de technische dienst nog niet digitaal aan? Werk je met een uitgeprinte lijst en komen alle teams op een vast moment van de dag samen? Wil een gast eerder inchecken, maar moet je de schoonmaak eerst nog bellen om te vragen of de accommodatie al gereed is? Dit alles is verleden tijd! In deze blog deel ik 5 voordelen van het gebruik van de Taken app.

Lees verder..

Nikki
06 Jan '21

Tips om slim en efficiënt te werken met Booking Experts

In dit artikel geef ik 3 tips om slim en efficiënt te werken met Booking Experts. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

Lees verder..

Maureen
08 Dec '20

Bekende 5-sterren vakantieparken kiezen juist nú voor automatisering

Automatisering is juist nú, na een turbulent jaar, belangrijker dan ooit gebleken. Denk aan medewerkers die op verschillende locaties in de cloud kunnen werken en een receptieloze incheckprocedure. Steeds meer recreatieondernemers zien het belang van automatisering en kiezen voor ons alles-in-1 reserveringssysteem. Zo ook 5-sterren campings Beerze Bulten en Leukermeer.

Lees verder..

Nikki
30 Nov '20

Twijfelen, overstappen, en dan?!

In dit artikel vertel ik meer over het maken van de overstap naar een nieuw reserveringssysteem en welke gedachten daarmee gepaard gaan.

Lees verder..

Maureen
04 Nov '20

Welk traject doorloopt een vraagstuk

Wij vragen onze gebruikers om vragen, suggesties of ideeën zoveel mogelijk via de mail of chat te stellen en zo min mogelijk via de telefoon. Dat is niet omdat wij onze gebruikers niet willen spreken of omdat wij geen tijd hebben voor een telefoongesprek. Integendeel! Wij vinden het contact juist heel erg belangrijk, maar we hebben specifieke redenen voor dit verzoek en dat licht ik in deze blog graag verder toe. Welke weg doorloopt een vraagstuk binnen Booking Experts?

Lees verder..

Daphne
17 Sep '20

Affiliatedag 2020: Parkenreis over de Veluwe

Dinsdag 15 september organiseerden wij vanuit Booking Experts en Booking Boosters een affiliatedag waarbij verschillende affiliatepublishers werden meegenomen langs drie vakantieparken op de Veluwe. We waren te gast bij Park Berkenrhode, Vakantiepark Ackersate en Recreatiepark de Boshoek. Lees meer over deze geslaagde dag en de gastvrije vakantieparken.

Lees verder..

Robin
25 Aug '20

Transparantie is key voor eigenaren

Afrekeningen met eigenaren zijn voor sommigen een dilemma dat maandelijks terugkeert. Zonde, want waarom is het een dilemma? Uit ervaring kan ik zeggen dat vakantieparken en verhuurorganisaties dit veelal zelf in de hand werken door afwijkende afspraken aan te gaan met eigenaren. Mijn advies? Stop hiermee en zorg ervoor dat het voor jou én je eigenaren overzichtelijk wordt. Transparantie is key! Leestijd: ⏱ 10 minuten

Lees verder..

Sandra
21 Jul '20

Weet wat gasten over jou zeggen met een eigen beoordelingsformulier

Gasten zijn over het algemeen digitaal oprecht. Als vakantiepark wil je dat gasten hun verblijf beoordelen. Hierbij wil jij weten hoe zij onderdelen als ontvangst, accommodatie, voorzieningen en hygiëne ervaren hebben, zodat je daarop gericht kunt bijsturen. Een negatieve beoordeling op een onderdeel is niet leuk, maar je kunt dit als opbouwend zien. Het is aan jou om deze feedback op te pakken als leidraad voor verbeteringen. Wil je graag dat zoveel mogelijk gasten een beoordeling achterlaten? Wij leggen je uit hoe je een eigen beoordelingsformulier maakt gericht op jouw vakantiepark.

Lees verder..

Nikki
14 Jul '20

De geautomatiseerde reis van boeken tot beoordelen

Hoe ver kun je gaan met het automatiseren van jouw vakantiepark? Denk aan het automatisch inchecken van gasten, automatische toegang tot een openbaar gebouw of accommodatie, en automatisch een voorverwarmde accommodatie voor de gast. In deze blog vertel ik je hoe je jouw vakantiepark automatiseert.

Lees verder..

Wouter
07 Jul '20

Automatische e-mails versturen? Wij delen 3 tips!

De recepties zijn erg druk, want er wordt deze zomer flink gepiekt zonder inwerkperiode in het voorseizoen. Je kunt deze druk deels ontlasten met automatische e-mails, omdat je gasten voor aankomst actief antwoord geeft op hun vragen. Een auto e-mail is het gepersonaliseerd versturen van informatie naar jouw gasten. Je bepaalt zelf hoe breed je de e-mails wil inzetten aan de hand van filters die je instelt. Wij geven 3 tips voor goede en leuke auto e-mails.

Lees verder..

Sandra
22 Jun '20

Booking Experts is te zien in 'De Barometer' op RTL Z

Afgelopen zondag 21 juni 2020 waren wij te zien in het televisieprogramma De Barometer op RTL Z. In 'De Barometer' worden succesverhalen uit de ondernemerswereld uitgelicht. In de aflevering van De Barometer deelt Maureen alle ins en outs van Booking Experts en zijn we op bezoek bij Hof van Salland.

Lees verder..

Maureen
08 Jun '20

Booking Experts heeft een rechtstreekse koppeling met HomeAway / VRBO

Wij mogen ons officieel integrated partner noemen van HomeAway / VRBO. Na een intensieve ontwikkel- en testperiode kunnen we met trots zeggen dat we een complete koppeling hebben. Dankzij deze koppeling wordt de hele inrichting vanuit Booking Experts opgehaald door HomeAway.

Lees verder..

Wietze
29 Apr '20

Het intelligente (lockdown) vakantiepark

Hoe ziet het vakantiepark in de 1,5 meter maatschappij eruit? Nu we naar verwachting massaal in eigen land op vakantie gaan, brengt dat kansen en uitdagingen met zich mee. In de meeste regio’s zijn de maatregelen iets versoepeld en mogen campings en vakantieparken open voor bezoekers die gebruik maken van eigen sanitair. De veiligheid van je gasten en je personeel staat uiteraard voorop, maar daarnaast moeten we nadenken over het vakantiepark in deze nieuwe werkelijkheid. We omschrijven hieronder zeven kansen voor het intelligentie vakantiepark.

Lees verder..

Nikki
22 Apr '20

De 1,5 meter samenleving voor recreatiebedrijven: hoe speel je hier met online marketing op in?

Ook na de persconferentie van 21 april geldt: het coronavirus is en blijft het onderwerp van gesprek. Iedereen merkt de gevolgen, ook jij als recreatiebedrijf. Eén ding is zeker: de 1,5 meter samenleving blijft aan de orde. Hoewel we het aantal boekingen én zoekvolume dagelijks zien toenemen, zijn we nog niet terug op het oude niveau. Echter verwachten we een grote toename van vakanties in eigen land en dicht bij huis. Het is dan ook belangrijk om jouw recreatiebedrijf én je online marketing aan te passen op de 1,5 meter maatschappij. Focus op dingen die wél kunnen in deze nieuwe samenleving en laat gasten met een gerust hart een vakantie boeken en ervaren.

Lees verder..

Nikki
26 Mar '20

Hoe wij omgaan met de gevolgen van corona in de recreatiebranche

Corona treft de recreatiebranche hard en we begrijpen de zorgen van recreatieondernemers. Sommigen van jullie krijgen nog enkele last-minute reserveringen binnen, met name de ruim opgezette vakantieparken gelegen in de natuur. Dit weegt uiteraard niet op tegen de negatieve gevolgen die het coronavirus met zich meebrengt. Staat de telefoon roodgloeiend? Een e-mailbox vol annuleringen? Boze jaargasten op de receptie? Wij doen ons uiterste best om hier samen doorheen te komen.

Lees verder..

Lars
20 Mar '20

De impact van het coronavirus op de recreatiebranche: hoe ga je daar (online) mee om?

Het coronavirus is momenteel het gesprek van de dag en houdt ook de recreatiewereld in z’n greep. We krijgen veel vragen over de inzet van marketing, het huidige boekingsgedrag, annuleringen en advertentiebudgetten. In dit blog brengen we je op de hoogte van het boekingsgedrag en hoe je hier, juist nu, op in kunt spelen met online marketing.

Lees verder..

Maureen
12 Feb '20

5 tips voor optimaal gebruik van support

Zoals je misschien al hebt gemerkt: onlangs zijn wij overgestapt naar een nieuw systeem voor het geven van support. In deze blog geef ik 5 tips om optimaal gebruik te maken van onze support.

Lees verder..

Maureen
29 Jan '20

Booking Experts introduceert lessen op ROC van Twente

De afgelopen weken introduceerden wij met succes ons alles-in-1 reserveringssysteem bij eerstejaarsstudenten van de MBO opleiding Travel, Leisure & Hospitality. Ons doel? Studenten een modern systeem aanbieden om hun basiskennis te vergroten en om beter aan te sluiten op systemen in de praktijk.

Lees verder..

Nikki
20 Jan '20

Hoe speel je in op het dynamisch verblijf van de hedendaagse recreant?

Het is voor de hedendaagse recreant steeds belangrijker om een dynamisch verblijf te kunnen reserveren en daarmee niet gebonden te zijn aan vaste aankomst- en vertrekdagen. Uit onderzoek blijkt dat het loont om af te wijken van de traditionele weken, midweken en weekendperiodes. Hoe kom jij als vakantiepark tegemoet aan de steeds flexibelere wens van de gast?

Lees verder..

Maureen
04 Okt '19

Website iteratie

Sinds kort werken wij binnen Booking Experts in blokken van 4 weken aan een bepaald onderdeel van de applicatie. Zo is onlangs de iteratie 'Websites' afgesloten. In deze blog lees je over 7 van mijn favoriete aanpassingen van deze iteratie.

Lees verder..

Nikki
24 Sep '19

Wat je als recreatieondernemer kunt leren van het faillissement van Thomas Cook

In navolging van OAD, is touroperator Thomas Cook failliet verklaard. Niet alleen reizigers zijn gedupeerd. Ook voor samenwerkende vakantieparken en hotels breken onzekere tijden aan. Krijg je wel je geld terug bij een faillissement van een touroperator?

Lees verder..

Maureen
17 Jul '19

Update: verbeteringen in onze support artikelen

Onlangs heeft onze stagiaire Maaike een afstudeeronderzoek gedaan naar het gebruik van onze support artikelen.

Lees verder..

Maureen
12 Jun '19

Hoe onze nieuwe werkwijze zorgt voor meer efficiëntie

Misschien is het je de laatste tijd wel opgevallen: er zijn veel updates geweest in Booking Experts. Deze updates zijn mogelijk gemaakt door onze nieuwe efficiënte werkwijze.

Lees verder..

Maureen
08 Mar '19

Duurzame inzetbaarheid bij Booking Experts

'Vooruitgang gebeurt niet door te zitten en te luisteren, maar door te ervaren en te doen’ - Dat las ik in een interessant artikel over duurzame inzetbaarheid van werknemers. In deze blog vertelt Maureen over de manieren waarop Booking Experts ervoor zorgt dat medewerkers met plezier naar hun werk gaan.

Lees verder..

Wietze
22 Feb '19

De 5 trends in de verblijfsrecreatie die je absoluut niet mag missen

Met welke trends en ontwikkelingen moet de verblijfsrecreatie rekening houden de komende jaren? En hoe kun je inspelen op deze belangrijke trends? Ik neem je graag mee in de vijf belangrijkste trends die ik de afgelopen maand ben tegengekomen. 

Lees verder..

Jelle
20 Feb '19

Hoe je meer conversies behaalt door te focussen op de gebruiksvriendelijkheid van je website

Jelle Groot Zwaaftink heeft het afgelopen half jaar stage gelopen bij Booking Boosters. In deze weken heeft hij onderzoek gedaan naar het verbeteren van de online gebruiksvriendelijkheid van de websites van klanten van Booking Experts en hoe dit kan leiden tot hogere conversies. In deze blog vertelt hij over de resultaten van zijn onderzoek!

Lees verder..

Wietze
24 Jan '19

Recap: dit was hét Kennis Event 2019

Afgelopen dinsdag was het zo ver; het Kennis Event 2019. De hevige sneeuwval versperde de wegen richting Enschede, maar toch vonden meer dan 125 ondernemers de weg naar het Van der Valk Hotel waar het exclusieve evenement plaatsvond. Daar, op steenworp afstand van het kantoor waar Booking Experts bijna tien jaar geleden ontstond, werd enthousiast bewustzijn gecreëerd en gedeeld: het is tijd om als recreatieondernemer de stap ná digitalisering te zetten.

Lees verder..

Maureen
24 Dec '18

Een kleine terugblik op het afgelopen jaar

Bedankt voor een geweldig jaar! Want wat was 2018 gaaf. Dit jaar mochten we weer enorm veel vakantieparken helpen met het maken van de stap naar automatisering en digitalisering. Iets waar wij altijd enorm veel energie van krijgen! Ook tourden wij door het hele land en waren we te zien in een aantal tv programma's. Tijd voor een kleine terugblik op de highlights van het afgelopen jaar.

Lees verder..

Nikki
06 Dec '18

Booking Experts a.s. zondag 9 december te zien op RTLZ

Aanstaande zondag 9 december om 17:00 uur is Booking Experts te zien in het tv programma 'Doe Maar Duurzaam' op RTLZ. Vorige week werden de opnames gemaakt tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg. Maureen vertelt in deze aflevering over hoe Booking Experts recreatiebedrijven verder brengt.

Lees verder..

Maureen
14 Nov '18

Ardoer Camping De Noetselerberg naar een alles-in-1 oplossing

Camping de Noetselerberg in Nijverdal is een 5-sterren ANWB Topcamping, waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat. Een echt familiebedrijf dat wordt gerund door de familie Hoekjen. Geert en Martine zijn samen het gezicht van de camping. De broer van Geert, Bert-Jan, is chefkok van Bistro de Oale Sté. Deze prijswinnende bistro is tevens voor gasten buiten de camping een geliefde plaats om te eten.

Lees verder..

Maureen
14 Sep '18

Ontwikkeling Booking Experts

Blijven ontwikkelen is onze prioriteit nummer 1. Wij hebben een eigen team van programmeur-experts verzameld die verantwoordelijk zijn voor deze continue ontwikkeling. Door hun kunnen wij onze gebruikers blijven verrassen met dagelijkse updates/verbeteringen van ons alles-in-één-reserveringssysteem.

Lees verder..

Maureen
20 Jul '18

Een nieuw alles-in-één reserveringssysteem

Herken je dit? Jij wilt vooruit maar je reserveringssysteem beperkt je hierin. Het systeem is verouderd, je krijgt geen begeleiding, geen support bij vragen, je krijgt te weinig reserveringen binnen via je eigen website en je bent alleen maar druk met administratieve dingen terwijl het enige wat je wilt is bezig zijn met het gelukkig maken van je gasten. Één ding is zeker, je moet op zoek naar een nieuw reserveringssysteem! Maar hoe weet je welk reserveringssysteem geschikt is? Wat maakt een reserveringssysteem een goed reserveringssysteem? 3 minuten

Lees verder..

Maureen
05 Jul '18

Eerste editie van de 'Dag van de receptionist(e)'

Dat het verbinden van mensen energie geeft, hebben wij aan den lijve ondervonden tijdens de eerste ‘Dag van de Receptioniste’. Deze dag stond geheel in het teken van onze gebruikers en vond afgelopen 19 juni plaats. Receptionistes maar ook parkeigenaren, marketeers en parkmanagers van vakantieparken die met ons samenwerken hebben wij uitgenodigd bij Restaurant Proef op Recreatiepark de Boshoek.

Lees verder..

Mis niets van Booking Experts en schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.