Toggle menu
Logo
Booking Experts
Alles in één reserveringssysteem
 / 

Wel of geen nieuwsbrief?

Door Maureen - 05 juli 2016

Is het versturen van een nieuwsbrief anno 2016 nog zinvol? Misschien heb je jezelf dit wel eens afgevraagd. Worden nieuwsbrieven niet rechtstreeks in de prullenbak gegooid en zou het daardoor niet beter zijn om de hele nieuwsbrief maar af te schaffen? 

Nee! Absoluut niet. In deze blog leggen we uit waarom de nieuwsbrief nog steeds een goede tool is om je doelgroep te bereiken. Belangrijkste key-woord -> Content/inhoud

Voordelen nieuwsbrief

Enkele voordelen van een digitale nieuwsbrief op een rij:

  • Lage kosten. Geen kosten van drukwerk, enveloppen en postzegels etc.
  • Snelheid. Een digitale nieuwsbrief heb je binnen de kortste keren in elkaar gezet en vervolgens, binnen enkele minuten, verstuurd naar honderden of misschien wel duizenden ontvangers.
  • Interactie. Een goede content/inhoud zorgt ervoor dat de bezoeker direct de informatie tot z’n beschikking heeft en niet zelf op zoek hoeft te gaan op de website. Door handig gebruik te maken van linkjes trek je de bezoeker op deze manier naar de juiste plek op je website.
  • Relatie opbouwen. Door regelmatig je klanten op de hoogte te houden, je naam onder de aandacht te brengen bouw je een waardevolle, lange relatie met je klanten op.
  • Meetbaar. Direct na het versturen van de mail krijg je inzicht in het aantal verstuurde mails, geopende mails, het aantal kliks etc. Je kunt dus direct het effect meten.
  • Geen afleiding. Jouw vermelding op Social Media staat tussen vermeldingen van je concurrenten. Daarnaast staat je vermelding slechts eventjes in een tijdlijn. Van een nieuwsbrief bepaal je je eigen content/Inhoud en draait het dus even alleen om jou!

Nieuwsbrief of Social Media

Uit een interessant onderzoek in 2014 is gebleken dat het versturen van nieuwsbrieven zelfs 40x meer effectief is dan het gebruik van Social Media. 

Betekent dit dan dat je Social Media maar helemaal niet meer moet gebruiken? Nee zeker niet! Social Media is zeer belangrijk voor het verkrijgen van traffic en het delen van je content maar wanneer je je klanten echt op de hoogte wilt houden dan is een nieuwsbrief een stuk geschikter. 

Bruikbare inhoud

Kies altijd voor een verzorgde opmaak en zorg ervoor dat de inhoud van je nieuwsbrief ook aansluit bij je doelgroep. Je denk dat dit vanzelfsprekend is maar toch gaat het hier vaak mis waardoor er inderdaad veel nieuwsbrieven in de prullenbak verdwijnen. 

Is je nieuwsbrief aantrekkelijk opgemaakt? Nodigt de content (inhoud) uit tot lezen? Voorzie je je (potentiële) klanten van bruikbare adviezen en tips? 

Dan is de nieuwsbrief de meest krachtige marketingtool die je in handen hebt.

nieuwsbrief
  1. Bekijk in het Engels
  2. Home
  3. Login
  4. Probeer gratis
  5. Products
  6. Reserveringssysteem
  7. Website beheersysteem
  8. Services
  9. Zoekmachine optimalisatie
  10. Vertalingen
  11. Professionele fotografie
  12. Other
  13. Touroperators
  14. Over ons
  15. Contact
  16. Eigenaren
  17. Werken bij ons
  18. Voor ontwikkelaars (API)
  19. Laatste ontwikkelingen

Meld je aan voor een gratis 14 daagse demo