Toggle menu
Logo
Booking Experts
Alles in één reserveringssysteem
 / 

Ranking Google

Door Maureen - 17 jun, 2016

Het moge duidelijk zijn dat het voor bedrijven belangrijk is om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Scoor je niet hoog in Google, ben je onvindbaar voor je toekomstige klanten. 

Wist je dat uit onderzoek is gebleken dat 32,5% van de bezoekers doorklikken op de eerste positie van een zoekresultaat. Dit percentage daalt al naar 17,5% voor de tweede positie. Het gemiddelde klikpercentage van de tweede pagina is nog veel lager, slechts 1,5%!
 

Tegenwoordig geeft Google steeds meer informatie over hoe Google werkt. Toch blijft het uitzoeken wat wel en wat niet werkt. Een juiste SEO-strategie opstellen is daarom ook niet eenvoudig. Hieronder enkele praktische tips:

Content:
De kern van SEO is dat de content van je website beter de behoefte van de bezoeker vervult dan al jouw concurrenten. Dat wil niet zeggen dat alleen de tekst goed leesbaar is maar deze moet daadwerkelijk ook iets toevoegen. De vragen die lezers hebben moeten goed beantwoord worden. Daarnaast moet het design goed zijn. 

Zoekwoorden:
Zoekwoorden zijn erg belangrijk om toe te voegen wanneer je een tekst gaat schrijven. Deze zoekwoorden bepalen mede de positie van je website binnen de zoekresultaten.

Zorg dat zoekwoorden terugkomen in de titel en de tekst van de website, dus herhaling. Bij het kiezen van de juiste zoekwoorden probeer dan een verzameltekst te vinden, bedenk wat mensen daadwerkelijk intypen in Google. Willen ze weten of er een voegbedrijf in Enschede is dan typen ze in: Voegbedrijf Enschede. Dit moeten dus je zoekwoorden worden in zowel de titel als de tekst, en niet alleen Voegbedrijf. 

Techniek:
Er zijn nogal wat zaken die het goed vinden van een website verhinderen of zelfs onmogelijk maken. Het is daarom belangrijk dat bij het bouwen van de website al rekening gehouden wordt met de indexering van Google.

Tip:
Gelukkig heeft Google zelf ook wat tools ontwikkeld om beter in Google te scoren. Denk bijvoorbeeld aan Google Analytics, Search Results etc. Ook interessant is het Youtube kanaal van Google zelf. Of bekijk voor meer tips, do’s en don’t over SEO eens de vlogs van Google Specialist Matt Cuts op YouTube

google
  1. Bekijk in het Engels
  2. Home
  3. Login
  4. Probeer gratis
  5. Products
  6. Reserveringssysteem
  7. Website beheersysteem
  8. Services
  9. Zoekmachine optimalisatie
  10. Vertalingen
  11. Professionele fotografie
  12. Other
  13. Touroperators
  14. Over ons
  15. Contact
  16. Eigenaren
  17. Werken bij ons
  18. Voor ontwikkelaars (API)
  19. Laatste ontwikkelingen

Meld je aan voor een gratis 14 daagse demo