← Alle artikelen

Automatische e-mails versturen? Wij delen 3 tips!

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
07 Jul '20
De recepties zijn erg druk, want er wordt deze zomer flink gepiekt zonder inwerkperiode in het voorseizoen. Je kunt deze druk deels ontlasten met automatische e-mails, omdat je gasten voor aankomst actief antwoord geeft op hun vragen. Een auto e-mail is het gepersonaliseerd versturen van informatie naar jouw gasten. Je bepaalt zelf hoe breed je de e-mails wil inzetten aan de hand van filters die je instelt. Wij geven 3 tips voor goede en leuke auto e-mails.
1594131416 vakantie1 0

Tip 1 - Communiceer proactief

Met een auto e-mail vóór aankomst van de gast kan je eventuele vragen wegnemen, wat leidt tot minder druk op de receptie.

Mogen er maximaal 15 personen in het toiletgebouw en zwembad en wordt dit gemeten door een speciale zuil? Is het animatieprogramma aangepast (en online zichtbaar) en dansen de kinderen in hoepels om afstand te bewaren? Of zijn er wegwerkzaamheden in augustus? Stuur de gast deze informatie toe, nog voordat een vraag hierover gesteld wordt. Zo voorkom je dat hierover contact wordt opgenomen met de receptie.

Stel de auto e-mails in voor de meest voorkomende talen. Voor Nederlandse vakantieparken is het vaak Nederlands, Duits en Engels. Je brengt de gast vooraf op de hoogte, dat zullen ze enorm waarderen.

Tip 2 - Promoot social media

Promoot je social media kanalen. Je wil namelijk volgers creëren. Denk hierbij aan Facebook voor de moeders en Instagram en TikTok voor de kinderen. Of heb je een eigen app die je kunt promoten?

Er zijn ongetwijfeld collega’s die deze kanalen willen beheren, zoals Instagram en TikTok door het animatieteam. De creatievelingen van jouw vakantiepark weten precies wat de kinderen leuk vinden, zoals een waterglijbaan test of de meezingers van hun favoriete animatiefiguur. Stuur deze commerciële auto e-mail bijvoorbeeld een maand nadat de reservering aangemaakt is naar gasten met kinderen, zodat zij met het hele gezin voorpret beleven.

Ook kan je activiteiten in de regio promoten. Laat je gasten ervaren hoe leuk vakantie in eigen land is!

Tip 3 - Gasten boeken extra’s

Als je auto e-mails gebruikt, dan kan je ook doen aan upselling. In de auto e-mail plaats je een button waarmee gasten direct extra’s kunnen bijboeken. Denk aan opgemaakte bedden service, elke dag warme broodjes of fietsen huren. Dit is gemakkelijk voor de gast en financieel interessant voor jou!

Extra aandacht geven aan de 1,5 meter in je restaurant, met dezelfde (of meer) omzet? Ga maaltijden bezorgen. De gast geeft een bestelling door en de hele familie smult vervolgens van frietjes of pizza in de zon voor hun eigen tent of accommodatie.

Wil je meer tips of heb je vragen over het instellen van auto e-mails? Neem dan contact met mij of mijn collega’s op.

Mis niets van Booking Experts en schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.