NL
Selecteer de gewenste taal
Nederlands
Home
Team en cultuur
Booking Experts Academy: De praktijkervaring van student Britt

Booking Experts Academy: De praktijkervaring van student Britt

Maureen
15 september 2023
Leestijd 4 min

In onze vorige blog gingen we in gesprek met studente Britt. Zij zit in het tweede jaar van de opleiding Leisure Hospitality aan het Landstede MBO. Hier volgde ze de Booking Experts Academy. Een waardevol onderdeel van het lesprogramma en een goede voorbereiding op haar stage noemde ze dit. In deze blog gaat Maureen opnieuw in gesprek met Britt om meer te weten te komen over haar praktijkervaring met Booking Experts op haar stage adres. En ook haar stagebedrijf Beerze Bulten komt aan het woord, zij delen wat zij van de Booking Experts Academy vinden.

 

De praktijkervaring met de Booking Experts Academy

 

In de vorige blog vertelde Britt over de Academy en hoe zij het heeft ervaren om deze te volgen. Ze benoemde het zelfvertrouwen dat ze kreeg, omdat ze al basiskennis had van de processen rondom het frontoffice werk, ondersteund door het daadwerkelijk werken met een reserveringssysteem. Het zal je niets verbazen dat Britt haar Booking Experts certificaat heeft behaald 🥳. We zijn nog wel erg benieuwd hoe haar dit heeft geholpen bij haar stage, Maureen vroeg dit aan Britt.

 

Na het behalen van je certificaat op stage. Hoe ging dat?

 

Via mijn docent kwam ik in contact met Beerze Bulten en heb daar toen gesolliciteerd. Ik kwam daar natuurlijk met mijn Booking Experts certificaat in de hand 📃. Zij werken ook met Booking Experts en vonden het heel fijn dat ik de basiskennis van het systeem al had. We lopen natuurlijk stage in een periode waarin het voor vakantieparken en campings heel druk is met veel aankomsten in de meivakantie en tijdens de feestdagen. Doordat ik al wist hoe Booking Experts werkte kon ik direct meehelpen op de receptie 👩‍💻. In totaal heb ik er 15 weken met veel plezier gewerkt.

 

stage britt

 

Vanuit het stagebedrijf gezien, wat is voor hen het grootste voordeel van de Academy?

 

Voor hen toch ook wel dat ik direct aan de slag kon. Ik hoefde niet echt ingewerkt te worden. In eerste instantie had ik alleen de rechten om reserveringen in te zien en te maken. Na een paar weken kreeg ik meer rechten en mocht ik ook zelfstandig reserveringen annuleren en reserveringen bewerken. Het was geweldig te ervaren dat zij zoveel vertrouwen hadden en dat ik als stagiaire al zoveel mocht doen. Dat gaf mij een enorme boost 🚀.

 

Waar ligt jouw toekomst?

 

De hospitality branche ligt mij zeker 🏨. Ik weet nog niet naar welke richting ik ga uitstromen, maar ik vind wat ik hier allemaal leer heel erg leuk.

Britt, heel erg bedankt voor je openheid en je tijd. We zijn ervan overtuigd dat er voor jou een mooie toekomst klaar ligt. Of dat nou in de hospitality branche ligt of elders. Succes meid 💪!

We zijn natuurlijk ook benieuwd naar de ervaringen van het stagebedrijf. Daarom vroegen we Johanneke Hagedoorn, directie Beerze Bulten, om een reactie.

 

Hoe heeft het stagebedrijf dit ervaren?

 

We wisten dat Booking Experts een eigen Academy heeft ontwikkeld voor het onderwijs. Sinds vorig jaar gebruiken we zelf Booking Experts. We waren dan ook erg blij dat we hier direct profijt van hadden doordat Britt hier stage kwam lopen.

Je kunt je voorstellen dat er bij een groot bedrijf veel op iemand af komt, en dan ook nog in de periode waarin wij volop bezig zijn met het nieuwe seizoen. Als je weet hoe het reserveringssysteem werkt, ben je al een heel eind. Het werk kost minder energie 🔋, waardoor je je kunt focussen op al het andere wat je nog moet leren, en dat is best veel. Niet alleen voor Britt was het prettig dat ze al kennis had van Booking Experts, maar ook voor onze medewerkers gaf het rust. Er is een basiskennis en dat gaf beide partijen direct een boost 🚀!

Bij het aantrekken van nieuw personeel is het natuurlijk belangrijk dat het bedrijf past bij de persoon, maar kennis van het reserveringssysteem is wel een duidelijke pré. Daar houden we tijdens de selectierondes zeker rekening mee. We kunnen er immers zelf ook weer van leren 💡.

Al met al waren we erg blij met de basiskennis die Britt heeft opgedaan met de Booking Experts Academy. Ze heeft sowieso een top stage gelopen en heeft de rest ook snel opgepakt, waardoor ze al snel een vrijere rol kreeg!

Ook benieuwd naar de Booking Experts Academy? Neem dan contact met mij op via maureen@bookingexperts.nl, ik kom graag met je in contact!

 
Related content

You might be interested

Samenwerken en kennis delen: Dit was Embrace 2024

Wauw, het zit er weer op: Embrace Growth 2024. En wat was het fantastisch! Ruim 250 recreatieprofessionals verzamelden...

Leestijd 2 min

5 Tips om efficiënter te werken met kostenposten

Kostenposten zijn een mooie manier van ‘Upselling’ en bieden je als recreatiebedrijf de mogelijkheid om je winst te...

Leestijd 3 min