← Alle artikelen

De 5 belangrijkste voordelen van de Taken app

1565947133 906b0331 bewerkt
Sandra
22 Feb '21
Heb je een vakantiepark, maar stuur je de schoonmaak en de technische dienst nog niet digitaal aan? Werk je met een uitgeprinte lijst en komen alle teams op een vast moment van de dag samen? Wil een gast eerder inchecken, maar moet je de schoonmaak eerst nog bellen om te vragen of de accommodatie al gereed is? Dit alles is verleden tijd! In deze blog deel ik 5 voordelen van het gebruik van de Taken app.

1. Ordenen van taken

Bedenk vooraf hoe de taken ingedeeld moeten worden voor de schoonmaakdienst, de technische dienst en de receptie. Op basis daarvan baseer je het aantal taken per takenlijst. Door deze specifieke takenlijsten behoud je overzicht voor jouw planner(s).

Stel planners en uitvoerders in. De planners zijn verantwoordelijk voor de takenlijst, maken de planning voor de uitvoerders en houden controle over de afgeronde taken. De uitvoerders zijn degene die de taken uitvoeren.

1614004550 blog taken app google documenten 2021 02 22 15 35 39

De uitvoerder logt in en komt terecht in een beschermde omgeving, waar zijn of haar ingeplande taken staan. Hij of zij ziet verder niets in het reserveringssysteem. In de omgeving kan de uitvoerder een taak starten en afronden. Is de taak afgerond? Dan ziet de planner dit in de backoffice. De planner controleert de taak en factureert, indien nodig, de verbruikte materialen en gewerkte uren door naar de eigenaar.

2. Een taak met urgentie ❗️

Is er een lamp stuk en moet deze gelijk vervangen worden? Dan kun je urgentie aan een taak meegeven. De uitvoerder ontvangt direct een SMS op zijn mobiele telefoon.

1614004420 blog taken app google documenten 2021 02 22 15 33 32

3. Altijd up-to-date 📩

Pas je als planner een taak aan in de backoffice of voeg je een nieuwe taak toe? Dan ziet de uitvoerder deze taak gelijk terug in het portaal. Tevens ziet de receptie welke taken zijn afgerond, zodat zij niet de schoonmaakdienst hoeven te bellen met de vraag of de accommodatie gereed is. Dit zorgt voor een soepele incheck.

1614005631 reservering demo sandra booking experts 2021 02 22 15 53 34

4. Taken aanmaken door uitvoerders 👷🏻‍♂️

Ziet een schoonmaker een lekkende kraan die gerepareerd moet worden? Dan kan hij of zij direct een taak aanmaken in zijn/haar eigen portaal en deze taak delegeren naar de juiste takenlijst en uitvoerder. Ook kun je een foto toevoegen, zodat de uitvoerder van de technische dienst weet om welke onderdelen het precies gaat. De planner van de technische dienst ontvangt hier een e-mail van. Dit zorgt voor een snellere afhandeling.

5. Coronaproof 😷

Een voordeel dat, juist in deze tijd, niet mag ontbreken is dat de Taken app 100% coronaproof is! De gezondheid van zowel je gasten als je medewerkers is jouw grootste prioriteit. Omdat de Taken app geautomatiseerd is, hoeven planners en uitvoerders niet samen te komen om taken te delegeren. Uitvoerders loggen in en voeren de taken in hun portaal uit. En dit allemaal op afstand!

Maak je nog geen gebruik van de Taken app en wil je hier meer over weten? Bekijk ons supportartikel of stuur ons een e-mail naar support@bookingexperts.nl.

Mis niets van Booking Experts en schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.