← Alle artikelen

Hoe wij omgaan met de gevolgen van corona in de recreatiebranche

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
26 Mar '20
Corona treft de recreatiebranche hard en we begrijpen de zorgen van recreatieondernemers. Sommigen van jullie krijgen nog enkele last-minute reserveringen binnen, met name de ruim opgezette vakantieparken gelegen in de natuur. Dit weegt uiteraard niet op tegen de negatieve gevolgen die het coronavirus met zich meebrengt. Staat de telefoon roodgloeiend? Een e-mailbox vol annuleringen? Boze jaargasten op de receptie? Wij doen ons uiterste best om hier samen doorheen te komen.

Vouchers in plaats van terugbetalen

Door de maatregelen die genomen zijn door de overheid zien we dat veel reserveringen worden geannuleerd. Je wil de reeds gedane betalingen niet terugstorten, maar je stuurt liever een voucher toe waarmee gasten straks, voor het bedrag dat ze betaald hebben, een nieuwe boeking kunnen maken. Zo behoud je de inkomsten van de reservering.

Een voucher is ook gunstiger voor de gast, want op de voucher wordt doorgaans een hoger tegoed gezet dan waar de gast volgens het annuleringsbeleid recht op heeft.

Om aan deze vraag te voldoen hebben wij direct geschakeld. Ons technische team heeft vier dagen na de aangekondigde maatregelen praktische vouchers ontwikkeld. Hierdoor konden onze gebruikers direct aan de slag met het annuleren van de reserveringen.

Marketing in deze tijden

Hoewel het misschien voor de hand ligt om je marketing activiteiten te onderbreken, adviseren wij: stop niet met marketing. Dit maakt de heropstart later veel zwaarder. Blijf daarom op een gepaste manier zichtbaar, zodat de opgebouwde relatie niet verloren gaat en men jou na de crisis wederom weet te bereiken. Zorg dat je niet uit het oog raakt van de (potentiële) gast! In deze blog geven we praktische tips voor marketing in crisistijd.

Onzekerheid grootste frustratie

Door intensief contact merken we de grootste frustratie van onze gebruikers: niet weten wat je te wachten staat. De overheid beveelt nog geen sluiting, maar iedereen is bang dat het alsnog gaat gebeuren. Daarnaast heerst de grote vraag: hoe kunnen wij de veiligheid waarborgen? Voor onze gasten, maar ook voor ons personeel? Alle scenario's worden elke dag weer uitgewerkt en dat zorgt voor veel stress. Wij zien dat sommige parken kiezen voor sluiting om van deze onzekerheid af te zijn.

Blijf met elkaar in contact

We horen ook dat jullie, ondernemers, elkaar opzoeken in deze moeilijke tijd. Jullie discussiëren over praktische zaken, maar ook hoe je in deze tijd overeind blijft. Wij hebben nog steeds onze online community. Wellicht zijn deze uitzonderlijke situaties het moment om elkaar hier op te zoeken.

Toekomst

Ons marketingteam van Booking Boosters houdt alle ontwikkelingen in het zoek- én boekgedrag nauwlettend in de gaten en zet, zodra mogelijk, alles op alles om de boekingen weer een boost te geven.

Academy voor nieuwe medewerkers

Als we vooruit kijken en de boekingen weer aantrekken, dan wil je flexibel zijn en snel kunnen opschalen. Dit betekent dat je nieuw personeel in sneltempo moet inwerken.

Om onze gebruikers hierbij te helpen, ontwikkelen we momenteel een Academyboek Basis Booking Experts. Hiermee leren nieuwe (seizoens)medewerkers aan de hand van filmpjes, opdrachten en in een demo-administratie de basis van Booking Experts.

Wij zijn én blijven gewoon bereikbaar voor al je vragen via support@bookingexperts.nl.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.