← Alle artikelen

Het gemak van de koppeling tussen Booking Experts en Wifi-ticket

1565946815 906b0180 bewerkt
Maureen
20 Jul '21
Over het gemak en de mogelijkheden van Wifi-ticket in combinatie met de koppeling met Booking Experts willen we graag wat meer vertellen. Hiervoor hebben wij Marije Middel enkele vragen gesteld. In deze blog vertelt Marije over hoe de koppeling tot stand is gekomen en welke voordelen het de receptie van Kampeerdorp de Zandstuve heeft gebracht. 

Kun je wat meer vertellen over jezelf?

Ik ben Marije Middel, teamleider receptie bij Kampeerdorp de Zandstuve. Momenteel ben ik drie seizoenen werkzaam bij de Zandstuve en ben ik verantwoordelijk voor de aansturing van de receptie en de communicatie naar de verschillende afdelingen binnen de organisatie. De zogenoemde spin in het web!

Hoe gaan jullie op het park om met Wifi

De Zandstuve werkt al een behoorlijke tijd met Concept Mobile. Concept Mobile is onze partner wat betreft de inrichting van ons WiFi netwerk. Jaarlijks investeren wij flink zodat ons netwerk in top conditie verkeerd. Zo hebben we afgelopen jaar ons gehele netwerk omgezet naar een glasvezelnetwerk en hebben wij de eerste stap gezet om van WiFi masten af te gaan en over te gaan naar meerdere routers verspreid over het hele terrein. Een behoorlijke opgave, maar alles om het netwerk steeds weer een beetje beter te maken. Bij Concept Mobile hebben wij de vraag neergelegd om een koppeling te faciliteren met Booking Experts. Waarom? We willen processen die men makkelijk zelf kan regelen, zelf door de gasten laten regelen, zonder dat de gast daarbij het gevoel heeft dat men wat dient te regelen. Dit klinkt misschien wat vreemd, maar concreet proberen we zaken die geautomatiseerd kunnen worden, te automatiseren. Deze visie is bedrijfsbreed neergezet, om zo minder tijd kwijt te zijn aan ‘niet altijd nuttige’ zaken en zo juist meer tijd te hebben voor de aanwezige gast die je een vraag stelt.

Hoe werden de tickets verstrekt voordat er een koppeling was gerealiseerd?

In eerste instantie werden WiFi tickets handmatig verspreid. Een flinke klus, want alles moest handmatig. En niet alleen aankomende gasten, maar ook juist gasten die na aankomst de receptie binnenkomen, slurpen tijd. Uiteraard geen probleem, maar je wilt in de basis met andere zaken bezig zijn dan WiFi-tickets (handmatig) verkopen. Toen WiFi-ticket.nl in de lucht kwam, hebben we gasten een automail vanuit BEX verzonden met daarin een directe link naar WiFi-ticket.nl. Zo konden we het proces deels automatiseren en nam dat flink werk weg bij de receptie. Maar toch was dit nog niet de juiste oplossing. Veel gasten kwamen toch nog bij de receptie om tickets te kopen. Wij hebben nadrukkelijk de vraag bij WiFi-ticket en BEX neergelegd om op basis van een kostenpost in BEX een WiFi-ticket uit te geven. Zo kun je via automails specifieker sturen op de bijverkoop van tickets en kan men tijdens het maken of upgraden van zijn/haar reservering zelf kiezen of men direct een ticket aanschaft.

TIP Lees ook de blog van Nikki met 3 tips over het gebruik van Auto E-mails!

Hoe gaat dat nu?

Momenteel gaat de verkoop als een trein. Veel gasten schaffen tijdens het maken van hun reservering of tijdens het upgraden een ticket aan. Op de dag van aankomst ontvangt men automatisch het ticket in zijn/haar inbox. We krijgen hier vrijwel geen vragen over bij de receptie. En de mensen die nog wel bij de receptie komen voor een ticket, daar hebben we tijd voor, want het zijn er niet veel. Terugkoppelend naar het bedrijfsbrede beleid; doordat we het proces in de basis hebben geautomatiseerd, hebben we juist tijd voor de gast die nog bij de receptie wilt komen voor o.a. zijn/haar WiFi-ticket. Een mooi geoptimaliseerd proces.

Hoeveel voordeel (tijd/geld) levert deze koppeling jullie op?

Concreet is het nooit te zeggen hoeveel tijd en geld dit nou daadwerkelijk oplevert. We merken dat er enorm veel minder gasten naar de receptie komen. Normaliter zou je bij een drukke dag met veel incheckende gasten heel veel vragen naar WiFi krijgen. Dit is fors afgenomen, waardoor er meer tijd is voor andere zaken. We gaan bijvoorbeeld het terrein op en doen tevredenheidsonderzoeken onder gasten. Dit kon eerder minder vaak gedaan worden, gezien we druk waren met de verkoop van o.a. WiFi-tickets en overigen. Wat betreft de omzet; hierin zien we een forse stijgende lijn. Men boekt gemakkelijker een WiFi-ticket bij in een reservering, dan dat ze dat doen bij de receptie. Een ideale oplossing en super innovatie!

1626950513 kampeerdorp de zandstuve kindercamping in hardenberg 2021 07 22 12 41 05

Zouden jullie anderen aanraden gebruik te maken van de combinatie Wifi-ticket/Booking Experts

Ja, absoluut. WiFi-ticket en BEX zorgen er samen voor dat je een proces binnen je organisatie optimaliseert en je daardoor meer tijd hebt voor andere vraagstukken binnen je organisatie. Het is niet erg dat gasten een WiFi-ticket bij je receptie komt aanschaffen, maar het is dan wel fijn dat men niet perse via die weg hoeft te doen. Automatiseren van processen die geautomatiseerd kunnen worden, maar waarbij je nog wel oog hebt voor de gast, zijn de sleutel tot een omzet-, gastvriendelijke, en prestatieverhogende organisatie.

Mis niets van Booking Experts en schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.