← Alle artikelen

Tips om slim en efficiënt te werken met Booking Experts

1565946884 906b0115 2 bewerkt
Nikki
06 Jan '21
In dit artikel geef ik 3 tips om slim en efficiënt te werken met Booking Experts. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

Tip 1️⃣ Inbox zero

Je werkt met een slim systeem, dus maak daar gebruik van! Interne berichten hebben altijd een boodschap. Soms niet zo relevant, maar soms ook heel belangrijk. Bericht gelezen en indien nodig verwerkt? Archiveren! Zo voorkom je dat je met 3 collega’s dit bericht gaat lezen (dit kost alleen maar tijd) en je van elkaar niet weet of het al verwerkt is. Werken volgens dit principe noem je inbox zero.

Tip 2️⃣ Go get your money

Een gast moet volgens door jou ingestelde betaaltermijnen betalen. Nadert een betaaltermijn? Dan krijgt de gast nog twee keer een herinnering. Betaalt hij nog niet? Dan komt de reservering terug bij je openstaande betalingen. Houd grip op deze nog te ontvangen betalingen.

Bel de gast! Krijgt hij volgende week loon? Stel de betaaldatum dan een week uit. Zo verdwijnt de factuur uit je overzicht en komt hij, indien niet betaald, over een week terug in het overzicht. Ook kun je op deze manier in een logboek terugzien dat je uitstel verleend hebt. Handig als bewijs voor als je een deurwaarder wil inschakelen.

Gaat de gast niet meer betalen en laat je het hierbij? Annuleer de reservering en boek de factuur af. De accommodatie kan dan weer aan iemand anders verhuurd worden!

Tip 3️⃣ A piece of cake

Wil je receptie- en administratief werk voor jezelf, maar ook voor je collega’s, makkelijker maken door direct meer inzicht te hebben? Maak belangrijke informatie inzichtelijk met labels. Enkele voorbeelden:

  • Zoekt het callcenter een kampeerplaats in de schaduw voor een bellende gast? Handig als zij hierop kunnen filteren door accommodatie labels.
  • Checkt een familie in voor de 70e verjaardag van opa? Leuk dat de receptionist opa kan feliciteren, omdat ze direct het reserveringslabel inzichtelijk heeft.
  • Zakelijke (rendements) eigenaren kun je een andere nieuwjaarsgroet e-mailen als de particuliere eigenaren. Dit gaat makkelijk door te werken met eigenarenlabels.
  • Heeft een gast vervelende ervaringen gehad met de schoonmaak? Koppel een label aan de gast. Boekt hij opnieuw? Dan zie je dit direct terug en kun je extra aandacht besteden aan de schoonmaak voor het nieuwe verblijf.

Ben je benieuwd naar specifieke tips voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op: support@bookingexperts.nl.

Mis niets van Booking Experts en schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Beschermd door reCAPTCHA. Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing.